مراقب باشید ! این علائم در دهان ممکن است نشان‌دهنده احتمال بروز بدخیمی باشد

خبرگزاری فرارو با نقل قول از استاد ارجمند آقای دکتر صنعت خانی با اشاره به این که در کشور ما قریب به اتفاق اکثر جامعه به درجه و انواع متفاوتی از بیماری‌های دهانی و دندانی (پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه) رنج می‌برند، گفت: شناسایی هر چه زودتر ضایعات دهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که انواعی از ضایعات دهانی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

به گزارش برنا، دکتر مجید صنعت خانی دندانپزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: بیماری‌های دهان و دندان از شایعترین بیماری‌های عفونتی در انسان است که در این علم انواع ویروس، باکتری و یا قارچ موجود در دهان بعد از نمونه گیری شناسایی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهمترین علت به وجود آمدن بیماری در دهان، تغییر عادات و رژیم غذایی، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، رفتارهای جنسی پر خطر، مصرف دخانیات و توجهی به سلامت دندان در کودکان است.

دندانپزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: شناسایی هر چه زودتر ضایعات دهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که انواعی از ضایعات دهانی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

صنعت خانی ادامه داد: اگر با هرکدام از علائم و نشانه هایی همچون وجود زخم هایی در ناحیه دهان صورت و سر که به مدت دو هفته بهبود نیافتند، وجود برآمدگی روی لب‌ها، لثه‌ها و یا دیگر نواحی دهان که درحال رشد باشند، نقاط سفید در دهان، زخم‌های قرمز و لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌های تیره در بافت‌های دهان، خونریزی‌های مکرر در دهان و احساس بی حسی یا درد در نواحی مختلف صورت دهان و گردن مواجه شدید حتما به متخصص بیماری های دهان فک و صورت مراجعه کنند.

وی پوسیدگی دندان، بیماری لثه، از دست دادن دندان، سرطان دهان، نوما و شکاف لب و کام را از متداول ترین بیماری‌های دهان و دندان برشمرد.

منبع : خبرگزاری فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *